Naziv seminara / obrazovnog programa
Osnove modeliranja u Blenderu
Voditelj seminara / obrazovnog programa
univ. mag. art. Ema Letić
Značaj seminara / programa za polaznike
Program „Osnove modeliranja u Blenderu“ osmišljen je s ciljem unapređenja digitalnih kompetencija polaznika u području trodiomenzionalnog (3D) modeliranja. Blender je jedan od besplatnih i otvorenih softverskih alata za 3D modeliranje, animaciju, vizualizaciju i dizajn. Ovaj program omogućuje polaznicima stjecanje osnovnih, ali primjenjivih znanja i vještina koje se mogu koristiti u kreativnoj industriji, izradi vizualnih sadržaja, videoigara, multimediji, arhitektonskoj vizualizaciji, 3D printu i slično. Kroz praktične primjere i rad u Blenderu polaznici će biti osposobljeni za samostalno modeliranje jednostavnih 3D objekata, čime se otvara mogućnost daljnjeg razvoja u smjeru profesionalnog bavljenja 3D dizajnom.
Kompetencije koje se stječu završetkom programa:
Završetkom tečaja „Osnove modeliranja u Blenderu", polaznici će steći temeljne kompetencije potrebne za samostalan rad u programu Blender.
- Polaznici će samostalno koristiti sučelje programa i prilagoditi ga vlastitim potrebama.
- Kreirati i uređivati osnovne 3D objekte, te razumijeti koncept rada u 3D prostoru.
- Pripremiti modele za osnovnu vizualizaciju i izvoz u različite formate.
- Razviti vlastiti jednostavan 3D projekt, na primjer objekt, scenu ili element dizajna, primjenjiv u kontekstu multimedije, prezentacija ili video igara.
Program je namijenjen za:
- Sve osobe koje žele naučiti osnove modeliranja u Blenderu.
Preduvjeti za pohađanje programa: Nema
Način održavanja nastave:
- Rad na računalima
Informatički kabinet FTRR-a
Trajanje programa: 20 sati (10 dana po 2 sata)
Oblici izvođenja nastave:
- Fizička nastava u učionici
- Praktična nastava
- Samostalno učenje uz podršku predavača
- Završni projekt
- Mentorski rad s predavačem
Certifikat ili potvrda: Uvjerenje o završetku kratkog obrazovnog programa
Nastavne cjeline i plan predavanja (po danima):
1. dan: Uvod u Blender
- Upoznavanje s korisničkim sučeljem Blender-a
- Navigacija u 3D prostoru
- Korištenje osnovnih alata za modeliranje (extrude, scale, shade smooth...)
- Modeliranje jednostavnih oblika (jednostavni logotipi, simboli)
2. dan: Modeliranje šahovskih figura ( I. Dio)
- Primjena osnovnih tehnika za modeliranje figura
- Analiza oblika i razrada strategije izrade
- 3. dan: Modeliranje šahovskih figura ( II. Dio)
- Dovršavanja modela
- Detalja razrada elemenata
- Korištenje modifikatora (mirror, subdivision surface, shade smooth)
3. dan: Modeliranje šahovskih figura ( II. Dio)
- Dovršavanja modela
- Detalja razrada elemenata
- Korištenje modifikatora (mirror, subdivision surface, shade smooth)
4. dan: Uvod u teksturiranje i UV mapiranje
- Postavljanje seams-a i osnove UV unwrap-a
- Primjena tekstura
- Teksturiranje šahovskih figura na jednostavan način
5. dan: Osnove materijala, svijetla i renderiranja
- Rad sa shaderima i postavljanje materijala
- Postavljanje osvijetljenja scene
- Uvod u renderiranje i spremanje gotovog rada
6. dan: Planiranje završnog projekta
- Odabir individualnog projekta u dogovoru s predavačem
- Postavljanje ciljeva i planiranje izvedbe
- Prvi koraci u realizaciji projekta uz podršku predavača
7. – 9. Dan: Rad na završnom projektu
- Samostalni rad na projektu uz kontinuirane konzltacije
- Savjetovanje i tehnička pomoć od strane predavača
- Praćenje napretka i usmjeravanje prema ciljevima
10. dan: Završna prezentacija radova
- Prezentacija individualnih projekata pred grupom
- Kratka evaluacija procesa rada usvojenih znanja
- Povratna informacija od predavača i ostalih sudionika
Cijena programa: 100 EUR
Minimalan broj polaznika: 10
Maksimalan broj polaznika: 15
Kontakt
Ema Letić, univ. mag. art
E-pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

